خود کشی بنگلادشی ها پس از شکست برزیل مقابل هلند

  به گزارش خبرگزاری فرانسه، هرچند که ورزش اصلی در کشور بنگلادش کریکت محسوب می‌شود ولی، جام جهانی ‪ ۲۰۱۰‬آفریقای جنوبی نشان داد که ‪ ۱۶۲‬میلیون تن جمعیت این کشور واقع در جنوب آسیا تا چه حدی به فوتبال عشق می‌ورزند.

هرچند که بنگلادشی‌ها حدود ‪ ۹‬هزار مایل با آمریکای جنوبی فاصله دارند ولی با این حال اکثر مردم بنگلادش طرفدار تیم‌های فوتبال برزیل و آرژانتین هستند.

به دنبال شکست ‪ ۲‬بر یک برزیل در مقابل تیم ملی فوتبال هلند که در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی ‪ ۲۰۱۰‬رخ داد، حداقل ‪ ۱۵‬تن از شهروندان بنگلادشی مجروح شدند و بزرگترین بیمارستان این کشور آماری را در خصوص به ثبت رسیدن چندین مورد خودکشی اعلام کرد.

به گفته یکی از دکترهای شاغل در این بیمارستان، شوک ناشی از خروج برزیل از جام جهانی ‪ ۲۰۱۰‬باعث شد تا تعدادی از شهروندان بنگلادشی به خاطر استفاده از مقدار زیاد داروهای آرام بخش دچار مسمومیت شده و در بیمارستان بستری شوند.

فیروز احمد دکتر بیمارستان داکا در بنگلادش در همین خصوص گفت: اکثر مسمومین از آنجا که نتوانسته بودند شکست برزیل در مقابل تیم هلند را تحمل کنند به قرص‌های خواب آور روی آوردند که همین امر باعث مسمومیت آنان شد.

به گفته وی تعداد زیادی از هواداران فوتبال در این کشور نیز در جریان درگیری میان طرفداران دو تیم برزیل و آرژانتین به وسیله چوب و چماق و سنگ مجروح شدند که آنان نیز به بیمارستان داکا منتقل شدند تا تحت مداوا قرار گیرند.

به گفته پزشک بیمارستان داکا، واقعا جای تاسف دارد که هواداران دو تیم به جای لذت بردن از بازی‌ها با یکدیگر درگیر شدند و باعث آسیب دیدگی برخی از افراد شدند.

وی درهمین خصوص تصریح کرد: ما باید خدا را شکر کنیم که بنگلادشی ها طرفدار دو تیم موفق این جام بودند چون در صورتیکه آنان طرفدار تیم‌های ایتالیا و فرانسه بودند آنوقت مشخص نبود که چه اتفاقی خواهد افتاد.

دیدار تیم‌های برزیل و هلند از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی ‪ ۲۰۱۰‬نظر ‪ ۸۰‬میلیون تماشاگر بنگلادشی را در این کشور به خود اختصاص داده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد