اسپانیا برای اولین بار در نیمه نهایی جام جهانی

تیم ملی اسپانیا با شکست پاراگوئه برای نخستین بار ،راهی مرحله نیمه نهایی شد تا در این مرحله حساسترین و جذاب ترین بازی جام جهانی۲۰۱۰ را برابر تیم همیشه مدعی آلمان برگزار کند.

با پایان یافتن مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ چهره ۴ تیم پایانی این رقابت‌ها مشخص شد وتیم‌های هلند، آلمان،اروگوئه و اسپانیا ۴ تیم راه یافته به مرحله نیمه‌ی نهایی بعداز دو روز استراحت برای راه یابی به دیدار پایانی مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

بازی های مرحله نیمه نهایی:

۱- هلند – اروگوئه، سه‌شنبه ـ‌ ساعت ۲۳:۰۰ کیپ تاون

۲- آلمان- اسپانیا، چهارشنبه ـ ساعت ۲۳:۰۰ دوربان

دیدار رده‌بندی نیز ۱۹ تیرماه (بین دو بازنده‌ی نیمه نهایی) در ورزشگاه نلسون‌ماندلا و در ساعت ۲۳ برگزار خواهد شد.

بازی فینال هم که بین دو تیم برنده‌ی نیمه نهایی برگزار می‌شود، ۲۰ تیرماه و در ساعت ۲۳ در ورزشگاه ساکرسیتی شهر ژوهانسبورگ انجام خواهد شد.

در آخرین بازی  مرحله یک چهارم جام جهانی۲۰۱۰ که از ساعت ۲۳ شنبه شب در ورزشگاه الیس پارک شهر ژوهانسبورگ برگزار شد شاگردان دل بوسکه با یک گل حریف خود را شکست دادند.

در نیمه نخست دو تیم موقعیت های زیادی بوجود نیاوردند و تساوی بدون گل رقم خورد؛ البته در دقایق پایانی پاراگوئه گلی به ثمر رساند که داور آن را آفساید اعلام کرد.

در نیمه دوم بازی بهتری ارائه شد و هر دو تیم فرصت داشتند که از روی نقطه پنالتی دروازه را باز کنند اما کاردوسو در دقیقه ۵۹ پنالتی اعلام شده به سود پاراگوئه را از دست داد و کمی بعد داور بار دیگر در سوت خود به نشانه پنالتی دمید، البته این بار برای اسپانیا و ژابی آلونسو ضربه را به گل تبدیل کرد اما داور به دلیل حضور بازیکنان اسپانیا به داخل محوطه جریمه پیش از زدن ضربه، دستور به تکرار آن داد و این بار ضربه آلونسو در دقیقه ۶۲ توسط دروازه بان پاراگوئه مهار شد تا بازی همچنان با تساوی ادامه یابد.

حملات اسپانیا ادامه داشت و سرانجام در دقیقه ۸۳ ضربه پدرو به تیر عمودی برخورد کرد و در برگشت داوید ویا توپ را وارد دروازه حریف کرد تا اسپانیا مزد برتری خود را بگیرد و یک بر صفر پاراگوئه را شکست داده و راهی نیمه نهایی شود.

کارلوس باترس از گواتمالا قضاوت این دیدار را برعهده داشت و به کاکرز،‌ آلکارز،‌ مورل و سانتانا از پاراگوئه و پیکه و بوسکتس از اسپانیا اخطار داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد